fbpx

הניצחון האישי שלנו

עד לפני מספר שנים, אם היינו שומעים על זוג גברים או זוג נשים שרוצים להתחתן, כנראה היינו מעקמים פרצוף וחלקנו אף היו מתמלאים בתחושת אי נוחות או מחשבות על כמה הדבר מגעיל ומבזה את החברה ואת טקס הנישואין.

בשנים האחרונות, אנחנו נתקלים באירועי גאווה ופסטיבלים שונים בארץ ובעולם אשר תורמים למודעות העניין אצל אנשים, ואף יש שטוענים שבעקבות ריבוי הדיונים על כל נושאי הלהט”ב בארץ, הקהילה הלהטב”ית הופכת גדולה יותר וחזקה יותר. אם פעם היו רק 5% מכלל האוכלוסייה אשר שייכים לקהילה ההומו לסבית, הרי היום שכמעט בכל משפחה ניתקל שהדבר אכן קיים. האנשים “הסטרייטים”, בעלי המשפחות ואף המבוגרים שבהם, יגידו שאנשים הפכו להומואים כחלק מחשיפה לתכנים מסויימים וסביבה “לא טובה”. לאחרונה יצא לי לשאול אנשים בני ארבעים פלוס מה דעתם בעניין. אז כן, התשובות לא היו מפתיעות ואף חשוכות. משפטים כמו “הוא רואה הרבה הומואים אז הוא החליט שזה טרנד ויצא גם מהארון”, “הם חושבים שיהיה להם קל יותר בצד השני” “זו מחלה והם חייבים לצאת מזה” ועוד הרבה משפטים זהים. לצערנו, רק מי שחלק מהקהילה או חבר משפחה של מישהו בקהילה הלהט”בית, יבין שזוהי לא החלטת אף אחד וגם אם קשה להאמין, התופעה קיימת, התופעה הייתה גם בעבר והיא גם תהיה בעתיד.

הסיבה שבעבר כמעט ולא נתקלנו בחברים מהקהילה הייתה ש”זה לא מקובל”. אפשר להבין ואפשר שלא. לא קל להתמודד עם מציאות שהיא שונה משל הסובבים אותך, בעיקר כשלא אתה זה שבוחר אותה. מה גם שאף אחד לא רוצה להרגיש דחוי או נחות ללא שום סיבה. זה שאתה הומו לא הופך אותך פחות טוב, פחות מוצלח או גזע נחות.

כיום ישנם תנועות ומוסדות שבאים לעזור לנוער להטב”י להתמודד עם המצב, החוסר ודאות והבלבול המתמשך שהם חווים כל יום. לשמחתנו בשנים האחרונות ניתן לשמוע על משפחות שאחד הילדים אזר אומץ והתוודה בפני ההורים וההורים חיבקו, נישקו וחיזקו בכל צורה שהיא. לתת לילד תחושת שייכות ושגם לו מגיעה ההזדמנות לחיות חיים מוצלחים, עם קריירה וזוגיות מוצלחת ואפילו להביא ילדים. אם עד לפני תקופה קצרה היינו רק שומעים על זוגות חד מיניים שעברו לגור ביחד ומנהלים זוגיות מוצלחת, הרי שהיום הם החליטו לקחת את הזוגיות צעד אחד קדימה, טקס החתונה. אז נכון, אין כתובה ואין רב שיקדש, אבל מגיע להם להנות מהיום המאושר בחייהם יחד עם המשפחה והחברים שרוצים לכבד ולהנות איתם ברגעים הכי חשובים להם. אם פעם המסלול היה גבר ואישה> חתונה> ילדים, הרי היום שיש מגוון דרכים לחיות את החיים. אין דרך אחת נכונה וצריך תמיד לזכור את זה. הדרך הנכונה היא הדרך אותה אתה בוחר. אז הנטיות שלך אחרות משל האחר, מה שאומר שזכית למסלול מעניין יותר ולעיתים מוצלח הרבה יותר. כחלק מעבודתנו אנחנו נתקלים בהמון זוגות חד מיניים שמארגנים את החתונה שלהם בעצמם ולפעמים הולכים לאיבוד. חשוב לדעת ולזכור, ערב החתונה זה ערב אחד, החיים מתחילים ביום שאחרי. אין ספק שצריך למצוא אולם מפואר, בגדים יפים, מזכרות לאורחים, אטרקציות לאירוע ועדיין שישאר קצת עודף לגלידה. קחו אוויר, תאזרו אומץ, נכון בהתחלה זה קשה, אבל תזכרו שזה רק חלק קטן שאחריו אתם במקום השלם שלכם, החיים והזוגיות שאתם בונים יחד כזוג ואחר כך ילדים שיבואו למציאות חמה ואוהבת. דווקא בגלל שזוגות חד מיניים מרגישים את הקושי בלהביא ילדים, הם אלה שיעריכו הכי הרבה את הרגע שהאור הזה יכנס לביתם וימלא את החללים הריקים, יבנה אותם כמשפחה וישמור על אחדות תמידית.
כי לכל אחד מגיעה הזכות להקים בית בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר
close slider





    ייעוץ❓ שאלה❓ אנחנו כאן❗
    Call Now Button